MINA DRÖMMAR

Hur många drömmar har man inte? Vissa är mer avanserade av andra. Jag har upplevt två stycken stora drömmar hittils i mitt liv. Det var sommarlovet till 1:a året på gymnasiet. Jag sommarjobbade och telefonen ringde, det var marcus som sa "du måste ta ledigt imorn, jag hämtar upp dig på morgonen" Där stog jag som ett frågetecken tog ledigt och nästa dag när jag satt i bilen så sa han"du ska hoppa fallskärm" Jag tappade hakan, mitt hjärta började dunka för jag är sjuuukt höjdrädd. Jag lovar, har aldrig kännt mig så fri som den gången man kastade sig ut ur hellikoptern (okej, jag kastade mig inte, jag satt ju fast med en annan, så han kastade sig) vi gjorde en vålt och man kände sig så levande och fri, otroligt fri. Det var synd att det gick otroligt fort. Men jag kommer alltid komma ihåg den dagen!

Den 8 dec 2006 fyllde jag 18 år. En dag som dom allra flesta längtar till, så även jag. Jag stog i köket hos mamma och alla människor var där. Jag fick ett kuvär i mina händer. Jag öppnade det och mitt leende sken upp. Jag hade bara läst dom första orden "Du är välkommen att simma och träffa delfinner.." Tårarna rann, glädjetårar. Har alltid tyckt om delfiner och nu skulle jag få träffa dom. Den dagen när jag kom till kålmorden var jag nervös men oerhört glad. Det är en av dom bästa dagarna i mitt liv.

En dröm som jag verkligen har haft länge är att fara till t.ex. Afrika och jobba med barn/ungdommar där. Varje gång jag ser på Tv:n och det handlar om att hjälpa människor så känner jag bara "det där ska jag göra någon gång i mitt liv"- Vill så gärna! Vill även jobba med barn och ungdommar här hemma, starta något som är givande för dom. Där självkänsla, självförtroende är två stora grunder. Att dom ska lära sig att dom duger som dom är och är värdefulla. Jag älskar att hjälpa andra människor.

Sen drömmer jag såklart om ett friskt och roligt liv för mig och mina nära och kära. Jag drömmar om att vinna på lotto, att renovering blir klar snart. Drömmer om att resa jorden runt, jag älskar att resa. Det finns som sagt tusentals grejer att drömma om.

Bjuder på en bild från 070830



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0