DET HÄR VILL JAG BLI NÄR JAG BLIR STOR

En stor fråga utan svar. Jag vet att jag vill jobba med människor, helst barn & ungdomar. Det är något hos mig som gör att jag brinner för det. Kanske är det Mamma som har smittat av sig, hon har jobbat med ungdomar hela sitt liv. Det är kanske hennes verkliga historier som smittat av sig eller är det kanske så att jag själv har upptäckt hur fantastiskt det är att jobba med människor. Hur fantastiskt det är när någon kommer fram och säger "Mican, du är bäst. Tack för att du finns" "Du ställer alltid upp, du är oslagbar" Alla underbar komentarer och lappar man får, som sitter på min posetiva vägg på jobbet, kanske är det som gör att jag vill fortsätta att jobba med barn och ungdomar. Man får ut så otroligt mycket av det. Även fast det finns många motgångar när man jobbar med människor så finns det inget bättre än den där känslan när man ser att man har gjort något för någon, när man ser hur den växer som person. Frågan kanske har en början på ett svar, barn & ungdomar. Resten får framtiden avgöra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0