LIFE

Livet. Ett stort ord som leder till många funderingar. I början av livet har man inte mycket bekymmer alls sen växer man och man blir äldre. Helt plötsligt så står man här med jobb, hus, hund, sambo. Vars tog livet vägen? Det är klart att jag är glad över allt det här, men ibland funderar jag vars livet sprang iväg. Kan man spola tillbaka tiden? Om det skulle gå skulle jag kanske ändra på vissa saker, fast samtidigt så allt som händer har ju en mening. Trotts allt som hände när jag var mindre så är jag stark nu, starkare än någonsin förr. Jag står på jorden med båda fötterna, har mina åsikter och står för dom. Det är klart att vissa saker kanske man vill ändra på, som ett nytt jobb. Vill pröva mina vingar. Skulle så gärna vilja jobba med barn/ungdommar som har drogat eller haft alkoholproblem! Jag älskar verkligen att jobba med barn och ungdommar. Jag vet att det är mitt "kall". Jag får ut så otroligt mycket av det. Som nu på jobbet, har jag en hel vägg med saker jag har fått av barnen och ungdommarna :) Man kan inte annat än att bli glad =) Eller så skulle jag vilja starta eget, i vad vet jag inte riktigt än. Vad jag verkligen inte vill är att börja plugga.. kan inte sitta i en skolbänk. Men vi får se vars livet tar en =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0