LEKSAKER, BLÖJOR, HELT ENKELT EN MASSA BARN

Igår kunde jag inte sova så då låg jag och funderade på hur mycket förändring det blir när man skaffar barn. Och NEJ, jag är inte gravid. Jag har bara massa modersinstinkter, kanske lite mer än alla andra men. Jag tycker om barn, dom är söta och jag ska ha fem stycken, eller jag och Ante ska ha fem stycken.

Vi skulle måste flytta till en större lägenhet ev hus. Kan inte bo i en två med ett barn ev flera, blir för trångt och den/dom måste ha eget rum. Jag vet, nu tänkter nu varför då!? Men jag tycker att ens barn ska ha det, punktslut! Sen så blir det inte lika mycket nöjen den första tiden, det kostar mycket att ha barn, det är massvis med kläder som ska köpas eftersom dom växer så det knackar, det är mat, och för att inte tala om blöjer, svindyrt! Dessutom är det mycket jobb med ett barn också, uppmärksamhet, amma och sen blir dom större, dom ska prova på massor av olika aktiviteter vilket kostar, dom ska börja umgås med massa olika kompisar som man ska hålla koll på så dom inte hamnar i dåliga saker. Sen har man ju hur man ska uppfostra sina barn, så de måste man pratas ihop om. Tur att jag och Ante endå är rätt lika. Ja, listan kan göras lång. Bara en del av tankarna. Nä, nu vill jag ha barn. Tänk att ha ett eller flera knytten som springer runt, både skriker och skrattar. Många barn ska jag och Ante ha, även om han inte är lika på att ha fem barn, men jag ska nog kunna övertala honom. Tänk så mycket motorfordon, bilbarner och andra roliga leksaker du får köpa. Det tycker pappa också, han sa att han ville ha mer barnbarn. Dessutom tror mamma att jag och ante kommer få barn före thea och anders, dom är ju endå snart trettio. Vi ser vad framtiden har att ge.

Idag ska jag och Ante till Umeå. Först ska vi till mina kusiner och umgås, sen hälsa på Tina för att sedan fara och se Wallander - Hämden på bio. Sen bär det hem till skeå igen, sova för att sedan stiga upp och jobba. Efter det blir det bio med Ante, Lillebror, Line och Lucas.


Tack och bock.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0