TANKAR

Har just läst igenom massa gamla blogginlägg och många olika tankar kommer upp. Jag har verkligen utvecklas genom åren.

Jag har lärt mig att man inte behöver vara med någon 24/7 för att må bra. Jag vet idag att jag mår bra av att ha egen tid och se till mina behov och se till så jag är lycklig. Förut så handlade allt om att vara med folk och se till så att alla andra hade det bra och jag glömde bort mig själv och mådde inte så bra pga av detta. Idag har jag insett att jag inte kan rädda alla och att det inte är mitt fel om någon faller tillbaka eller inte visar tacksamhet. Man har alltid ett eget val.
Har lärt mig att livet förändras med stormsteg och att man inte är så liten längre. Jag har bott hemifrån i snart två år. Det har jag verkligen lärt mig väldigt mycket av. Att man ska stå på sina egna ben. Idag har jag värdens finaste sambo som jag är förlovad med. Nu när man är sambo kan man inte bara köra sitt eget race, man måste anpassa sig, kompromissa, dela med sig och alltid komma ihåg att man är två.

Såklart har jag också lärt mig en hel del annat också. Men detta poetiska inlägg får räcka för den här stunden!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0