IKEA, HUNDVAKT, FILM OCH KRÄFTER

Sitter i bilen, ser Jenny komma runt hörnet. Jag ler. Ler för att hon skiner upp så mycket. Vi far till bussgaraget och hämtar hennes börs, tankar och hämtar upp Malin. Sen tutar vi och kör hela vägen till Ikea. Malin somnar, jag och Jenny pratar lite om dittan och dattan. Helt plötsligt är vi framme. Alla är på bra humör och vi handlar, som vanligt handlar jag mest, det sved lite i börsen. Sedan är det Finnland som gäller, vi hittar inte, ringer min personliga GPS, Robin Marklund. Trots bra förklaring så hittar jag inte, slänger över telefonen till Malin. Är för koncentrerad på körningen. Vi hittar. Glada och nöjda beger vi oss hem. Vi skrattar nästan hela vägen hem. Malin & Jenny somnar och jag sitter för mig själv och sjunger. Hemma i skellefteå igen. Malin stiger ur med ett leende på läpparna och säger "vi ses imorn" jag ler tillbaka och svarar "det gör vi" Jag och Jenny far och tankar, jenny bjuder. Tack! Skjusar henne till Getberget, jag kör hem stiger ur bilen och tar i allt jag har för att bara kunna gå en sväng. Bygger ihop lampan, packar upp resten. Kollar mailen för att sedan gå och lägga mig. Läser lite "Flickan och skulden. En bok om samhälles syn på våldtäckt" Den är bra, mycket bra. Har redan hunnit halvsomna när jag hör din röst "hej" jag ler och när jag öpnnar ögonen ligger du brevid mig. Jag somnar tryggt, preics som vanligt när du liggerbrevid mig. Jag vaknar av att det ringer. Memorer alla uppgifter för att komma ihåg dom till jobbet. Till min förvåning är jag hur pigg som helst, klockan är bara halv nio. Känner mig lite elak för att jag håller dig vaken. Vi stiger upp äter frukost och jag får skjus den lilla biten till jobbet. Det regnar. Vi säger hejdå och vi ses ikväll. Sitter på jobbet nu, funderar vad jag ska göra. Tiden går sakta och jag har svårt att sitta still. Borde fixa ihop en dans, men går inte att dansa för det står bord uppe i lokalen, jag känner irritationen. Efter jobbet blir det hem, laga middag eftersom jag skulle bli duktig.(!) Phjasko kommer där vid halvfem tiden, är hundvakt. Känns inte allt för peppande i detta regn senare vid halvsju kommer Malin, Jack och Kim - filmdags. När filmen är slut blir det att köra till boliden för att fiska kräfter med Jenny och folk tills på fredag. Jag känner peppen och glädjerusen till tusen. Fredagkväll kommer bli great, jag hoppas vi ses!

Kommentarer
Postat av: Jenny

åååh jag älskar dig också, så sjukt mkt hjärtat !:)

Peppen till fredag ;)

2008-09-03 @ 18:50:16
URL: http://jennyhoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0