DU KAN BARA DU VILL, VI ALLA KAN!


Funderar vars tiden och åren tog vägen. Nyss lärde jag mig gå, räkna, läsa osv. Nu sitter jag här idag. Snart 20 år, jag måste börja bestämma vad jag vill göra med mitt liv. Det jag vet just nu är att jag vill dela resten av mitt liv med Andreas. Men i övrigt, vad jag ska bli? Det vet jag ej. Vill så mycket, vet inte vars jag ska börja sen blir det mer komplicerat, hatar att plugga. För att bli något måste man plugga. Eller?  Jag menar jag fick mitt jobb utan att ha pluggat massa år på högskolan. Jag fick jobbet för jag visat framfötterna, så egentligen kan jag bli vad jag vill och göra vad jag vill. Det kanske är som pappa säger " Mican, du kan bli vad du vill bara du själv vill. Du är ju så ensvis " Kanske? För vi alla kan, bara vi vill. Först ska jag börja reda ut vad jag vill göra, fast det är nog redan färdigfynderat. Resa, starta eget, jobba med barn och ungdomar. På något sätt borde det att få ihop allt, min fråga är bara hur? Du kan bara du vill, ekar i mitt huved och försöker övertala mig själv om att det är så. När jag endå försöker övertala mig själv så är det lika bra att fixa det sista med tvätten nu eftersom min älskade karl har städat, så jag ska väl vara lite duktig jag med. Och om jag nu får behålla jobbet efter jul blir det att börja spara four real this time. "Du kan bara du vill"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0