Att ta sig upp igen.

Att vara stark är inte att aldrig falla,
att alltid veta, att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta,
att hoppa högst , eller vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst,
att alltid komma längst , eller att alltid lyckas.
Att vara stark är att leva livet som det är,
gå igenom svåra perioder & acceptera det,
att falla till botten, slå sig hårt & alltid komma igen.

Vissa saker ångrar jag verkligen som jag har gjort i mitt liv. Alla dom där gångerna jag har gjort saker jag inte fick, tjaffsat, ljuget, gjort saker för att jag ska få all uppmärksamhet osv. Jag har inte varigt mammas ängel som ganska många tror. Jag har snarare varigt en trotsig jävla tonåring. Idag när jag blickar tillbaka så skäms jag för vissa saker som jag har gjort. Men samtidigt har jag lärt mig så himla mycket av allt jag gjort. Bra som dåliga saker. För varje steg jag tar i mitt liv så lär jag mig och även fast jag skäms och ångrar saker så är jag så otroligt tacksam att jag har haft min familj som stöttat mig och mina underbara vänner. Utan er skulle inget ha funkat. Tack för att ni står i vått och tårt.

Det finns några få personen jag litar helhjärtat på och en av dom sa en gång till mig, "Mican, din utsrålning är helt fantastisk" Den meningen kommer alltid vara med mig kan jag säga, den tog rakt i hjärtat. När jag inte riktigt har energin så brukar jag tänka på den meningen och få ett leende på mina läppar. Personen som sa det till mig betyder så oerhört mycket till mig och jag hoppas verkligen att han vet det. Du kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0