Tänk om.

  • Tänk om skönhetsoperationer skulle vara gratis, tänk att bara ta bort allt man inte vill ha fixa lite här och lite där.  Vilken känsla, vilken upplevelse att kunna vakna upp och kolla sig i spegeln utan att skämmas.
  • Tänk om man var ekonomiskt oberoende, att aldrig behöva tänka på om man kan köpa det där eller inte. Nu menar jag inte att man har miljoner i överskott så man inte vet vad man skulle göra. Utan bara sådära lagomt mycket. (Sen kan man ju tolka lagomt olika, men ni förstår vad jag menar)
  • Tänk om man kunde sluta vara avundsjuk på sina vänner och kunna glädjas åt dom för allt posetivft som händer för dom, istället för ibland bygga upp en sån enorm avundsjuka.
  • Tänk om jag kunde tänka lika bra åt mig själv som jag tänker åt andra.
  • Tänk om alkohol och droger inte fanns. Idag finns det 200 000 barn som växer upp som har föräldrar som missbrukar alkohol eller droger. Så tänk till nästa gång när ni tillåter eran 15 åriga lillasyster/lillebror att supa för att du gör det, du påvärkar alkohol till något posetivt när det egentligen är det blande det tre strösta problemen i sverige och i världen.
image42


Ja, tänk om alltså. Finns så mycket jag skulle vilja ändra på.. Varför kan man aldrig i hela sitt liv vara nöjd med sig själv? Jag förstår inte? Jag blir bara förbannad på mig och på samhället som gör att de blir så här. Inte konstigt att alla ätstörningar går ner i åldrarna och dom som går i årkurs fyra börjar använda smink och stringtroser. Vart är samhället påväg? Och vi ska vara vuxna och vara bra förebilder. Jag tvivlar, vi gör allt bara värre. Om jag bara kunde rädda värden skulle jag göra det nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0