En dag som alla andra.

Ännu en dag, en dag som alla andra dagar känns det som. Jag sitter här på kontoret, just nu har jag inget att göra och jag är måttligt rastlös. Men sanart kommer Therese och Johanna, mina hjälpledare till teatergruppen. Så då blir det att öva igenom pjäserna för sista gången, för på söndag har vi uppvisning på nordanå, mellan klockan 11.00-14.00, du får mer än gärna komma och kolla om du vill.

Men hur mår jag idag då? Det är okej. Det är inte lika dåligt som igår, men det är inte bra eller. Kort och gott, jag överlever, det har jag alltid gjort. Men det märks verkligen att man inte är på topp. Jag har inte lika mycket energi som jag brukar ha. Mina tankar snurrar runt och jag har ont i huvedet och i hjärtat, men trots detta så bestämde jag mig för idag att jag måste prata med dig. För jag orkar inte bli behandlad såhär längre av dig, jag menar, du suger ur all energi ur mig, det har du gjort sen vi lärde känna varandra. Direkt du ger mig energi så tar du den ifrån mig. Jag kan inte ha det såhär längre. Och jag vet att det är även jag som kommer att behöva säga det alla andra tycker om dig också, det är jag som kommer få ta skiten, men det är det kankse värt, dels för att rädda mig själv och framför allt dig. För du ligger inte på topp hos någon just nu vill jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0